План-конспект уроку з предмету «Захист Вітчизни». Клас 10 - Конспекти уроків - Захист Вітчизни - Вчителям - Сайт Косівської ЗШ І-ІІІ ступенів Олександрійського р-н
Неділя, 11.12.2016, 03:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Второе меню
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74
Школа на порталах
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Стоп Радон
Каталог свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Вчителям

Головна » Статті » Захист Вітчизни » Конспекти уроків

План-конспект уроку з предмету «Захист Вітчизни». Клас 10

                           План- конспект уроку            

                   з предмету «Захист  Вітчизни».     Клас 10

Дата проведення _________                                

Розділ 2. Міжнародне Гуманітарне Право (МГП)

             

           Тема.  Особливості ведення воєнних  дій з урахуванням    норм  міжнародного гуманітарного  права.

              

           Мета: ознайомитись з історією розвитку  МГП та розпізнавальними емблемами  міжнародного гуманітарного руху; розкрити особливості правового статусу учасників бойових дій та миротворчих військ; охарактеризувати заборонені  методи ведення воєнних дій та основні норми  МГП.

                     Місце проведення: кабінет інформатики.

                     Навчально-методичне забезпечення: підручник «Досліджуючи гуманітарне   право»(2оо6 р.), підручник «Захист Вітчизни».

           Навчальні питання
                (захист презентацій)

1.Історія зародження та розвитку  МГП.(Бережний О.)

2.Правовий статус учасників бойових дій та миротворчих військ.(Варго М.)

3.Заборонені  методи ведення воєнних дій та основні норми МГП.

 (Кравцов А.)

4.Розпізнавальні емблеми міжнародного гуманітарного Руху Червоного Хреста і  Червоного Півмісяця. (Парпура  В.)

               Хід уроку

І. Вступна частина (до 10 хв.)

1. Шикування учнів, прийом рапорту від командира відділення, привітання.

2. Оголошення теми, мети та порядку проведення уроку.

3.Стройове тренування. Виконання команд: «Вільно розійдись», «Шикуйсь», «Рівняйсь», «Струнко»,  «Право-Руч», «Ліво-Руч», «Кру-Гом». (3-4 команди)

 Вихід із строю і повернення до строю;  підхід до начальника із виходом   зі строю і відхід з постановкою   до строю.(2-3 команди)

  4.Перевірка якості засвоєння попереднього матеріалу. Усне опитування:

              - Що таке : «Стрій»,  «Фланг»,  «Дистанція», «Фронт», «Тил».

              - Назвати військові звання  старшого  офіцерського  складу;

              

 

ІІ. Основна  частина (25-30 хв.)

                    Держави, що ратифікували Женевські конвенції, взяли на себе зобовязання            інформувати і ознайомлювати населення та збройні сили з вимогами  та нормами     міжнародного  гуманітарного права. Саме тому основні положення МГП включені  в навчальні програми  військових частин та цивільних навчальних закладів.

          Епіграф  уроку - слова президента  МКЧХ  Якоба  Келленберга       

      Саме вони відображають взаємовідносини  здавалось несумісних понять   «гуманізм» і «війна». При цьому гуманізм виступає не як особистісна доброта чи людяність , а як система норм і законів прийнятих на міжнародному рівні і закріплених  Женевськими, Гаазькими конвенціями і міжнародними  угодами , що захищають права людини  у період воєнних конфліктів.

     Женевські конвенції  у своїй сукупності  формують Женевське право, або   власне «гуманітарне право»,захищає інтереси осіб що по різних причинах вийшли з бойових дій. А  сформоване Гаазькими конвенціями так зване «Право війни» обумовлює правила ведення війни.

    Історію виникнення , розвитку  та законодавчі основи  МГП  ми опрацюємо на цьому уроці.

-   Захист презентації   « Історія зародження та розвитку  МГП.»

(Бережний О.)

              Завданням МГП  є  правове і гуманістичне регулювання воєнних дій задля полегшення страждань і  лих.  Установленням рівноваги між вимогами гуманності і військової необхідності. При цьому допускаються лише засоби і методи війни, що необхідні для поразки противника.

-  Захист презентації «Правовий статус учасників бойових дій та миротворчих військ.» (Варго М.)

            Найманство  кваліфікується  як  міжнародний військовий злочин і карається  кримінальним Кодексом України : за вербування, фінансування - 3-10 років позбавлення волі ; і 5-12 років за участь . Держави , що ратифікували Женевські конвенції  ( близько 190)  зобов’язалися забезпечити  кримінальне переслідування  осіб, які скоїли або наказали скоїти порушення передбачені Конвенціями.

-  Захист презентації « Заборонені  методи ведення воєнних дій та основні норми МГП.»(Кравцов А.)

         Норми  МГП  ( понад160) мають імперативний характер – на них не поширюється «принцип взаємності».  Одна воююча сторона не може від них  відмовитись навіть тоді , коли  друга їх порушує.

-  Захист презентації «Розпізнавальні емблеми міжнародного гуманітарного Руху Червоного Хреста і  Червоного Півмісяця.» (Парпура  В.)

     

        Найважливішими принципами МГП являються  гуманність, воєнна необхідність ,обмеження засобів і методів ведення війни,пропорційність між військовою необхідністю та гуманністю, недопущення зайвих страждань, вибір дозволених засобів і методів ведення воєнних дій, захист довкілля,розрізнення між комбатантами і не комбатантами,недопустимість дискримінації, а також карна відповідальність за порушення норм і принципів  МГП.

 

ІІІ. Закріплення опрацьованого матеріалу.(3 хв.)

1.    Які категорії осіб - учасників збройних конфліктів ви запамятали ?  

2.    Які категорії  населення потребують спеціального захисту під час     воєнного конфлікту?

3.    Які об’єкти користуються особливим захистом під час війни? Чому?

4.    Які образи і асоціації постають у вашій уяві ,коли ви чуєте слово «війна»?

5.     Як необхідно поводитись  з цивільним населенням під час збройного        конфлікту?

ІV. Заключна частина.(2 хв.)

1. Узагальнення  результатів уроку відповідно до поставленої мети.  

2. Аргументована  оцінка роботи учня протягом уроку (стройові вправи; засвоєння  попереднього матеріалу; презентація та  її захист ; рівень засвоєння матеріалу на уроці.)

3. Домашнє завдання.

-                        Опрацювати конспект уроку.

-                        Самостійне удосконалення навичок поворотів на місці.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Admin (14.03.2013) | Автор: Руденко П. А.
Переглядів: 9031 | Теги: гуманітарне, право, МГП, Вітчизни, конспект, уроку, захист | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів © 2016
Конструктор сайтів - uCoz