Четвер, 02.05.2024, 19:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Косівський ЗЗСО
Приютівської ОТГ

Меню сайту
Второе меню
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 99
Школа на порталах
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Стоп Радон
Каталог свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Вчителям

Головна » Статті » Педагог організатор » Сценарії

Дари Осені
                                                               Дари Осені 8-11 клас 2012

Вед. 1: Все коротшає день щодоби
            Глянь, берізки уже злотокосі, 
            І в дубів багряніють чуби. 
            Лиш не хочуть ялини та сосни 
            Вічно свіже міняти вбрання 
            Не беруть їх тумани та роси, 
            Холодніші щоночі, щодня.  

Вед. 2: Пізні ягоди спіють, гляди-но, 
            Так буває лише восени – 
            Червоніє шипшина, калина, 
            Повні кетяги горобини.   

Вед. 1:  Вже у теплі краї відлетіли 
             Сонцелюби дзвінкі – журавлі 
             Не страшні їм тепер заметілі 
             На далекій південній землі 
             Клишоногий ведмідь вже потроху 
             У барлозі готує тепло. 
             Білка тягне гриби і горіхи 
             У своє потаємне дупло.  

Вед. 2:  Осінь лад навела, напоїла 
             Землю щедрим дощем до весни
             Хай поспить! Заметільниця біла 
             Їй навіє замріяні сни.     

Вед. 1:  Сьогодні свої витвори мистецтва з овочів і фруктів покажуть учні 8-11 класів. Відповідно кожен клас буде захищати свої композиції. А оцінювати буде незалежне журі: Руденко Людмила Григорівна, Велика Ганна Миколаївна, Нікуліна Наталія Олександрівна  

Захищають свою композицію учні 10 класу  
Захищають свою композицію учні 9 класу 
Захищають свою композицію учні 11 класу  
Захищають свою композицію учні 8 класу

Вед. 2: Поки незалежне журі буде оцінювати ваші композиції ми продовжуємо наше свято  

Вед. 1:  Кожний фрукт чи овоч отримали назву за місця зростання, інші тому, що були на щось схожі і так далі. Ось декілька прикладів, як це сталося.  

Полуниця в англійській мові спочатку мала значення «ягода, що біжить», тому що її пагони розбігаються від батьківської рослини в усі боки.  

Вед. 2
Чорниця придбала назву за колір. Журавлина в англійській мові має в своїй назві слово «кран», тому що її ніжне стебло нагадує ніжку й шию крана.  

Вед. 1:
Смородина в англійській мові отримала свою назву від місця, де вона спочатку росла - Корінт. Таким же чином була названа вишня.   Виноград в англійській мові - еквівалент італійського слова, що позначає «гроко», «кетяг».  

Вед. 2: Апельсин і лимон сталися від арабських слів, диня - від грецької, де воно має значення «яблуко».   Томат прийшов із Західної Індії. Там це слово означає «улюблене яблуко».  

Вед. 1: Ананас у своєму складі в англійській мові має дві частини - «сосна» й «яблуко», тому що завдяки своїй конічній формі нагадує сосну.   Капуста походить від латинського слова, що має значення «голова».  

Вед. 2: Ревінь перекладається з латинської як «коріння варварства», тому що римляни вважали тих, хто його їв, варварами.   Редиска походить від латинського слова «корінь».  

Вед. 1: Історія овочу, про який піде мова сягає в іспанські часи Христофора Колумба. Колись один з матросів прославленого мореплавця, привіз з Південної Америки скромний трофей – небачені в Європі екзотичні довгасті плоди з жорсткою оболонкою. Ці плоди були дорогоцінніші за золото і коштовності. І їм судилося поширитися по всій земній кулі.  Квітами цієї рослини королеви прикрашали свої зачіски. Протягом своєї історії ця рослина змінила багато імен. Її називали земляним яблуком. Та все ж, ім’я італійського походження виявилось найживучішим. По-італійські – "тартуфель”, по-російські - ……. картошка (відповіді дітей), по-українські - …….. картопля.    

Вед.2: Природа! З дитячих років ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, полі. Дивитися на квіти, дерева. Радіємо спілкуванню з природою, милуємося її красою. Дуже часто почуття любові до вітчизни, Батьківщини, приходить до нас через природу, її красу, яка повністю захоплює людину.  

Вед. 1: Людина – це частина природи. І саме природі ми зобов’язані своїми існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю. Тому, що знищити її легко, а відновити неможливо. Щастя – це бути з природою, бачити її, розмовляти з нею.  

Вед.2: Кожна крихта Землі свята для нашого народу. Пахучі квіти – наші сестри. Ведмідь, олень, орел – наші брати. Кам’янисті перевали, нектар галявин, тепло тіла тварин і людина – всі належать до однієї родини. Ми знаємо: сік дерев як кров, що тече в наших жилах. Краса її Величності Природи не може не бентежити душу людини.    Гра «Попелюшка» Потрібно одне зерно відібрати від іншого, і хто швидше   Гра «Вгадай овоч і фрукт на смак» Учасникам гри пропонується покуштувати деякі овочі і фрукти із зав’язаними очима. Хто скільки вгадає, стільки і отримує балів.  

Вед. 2: Висне небо синє, 
            Синє, та не те;
            Світе, та не гріє 
            Сонце золоте.
            Оголилось поле 
            Од серпа й коси; 
            Ніде приліпитись
            Крапельці роси. 
            Темная діброва 
            Стихла і мовчить; 
            Листя пожовтіле 
            З дерева летить. 
            Хоч би де замріла
            Квіточка одна;
            Тільки й червоніє, 
            Що горобина. 
            Здалека під небом, 
            В вирій летючи, 
            Голосно курличуть 
            Журавлів ключі.    

Вед. 1: А зараз вам зачитаються пояснення, а ви повинні відгадати про кого йде мова
ЗАГАДКА №1  Почалось це давно коли людина одягалася у тваринну шкіру, не вміла ні сіяти, ні будувати, полювання було її єдиним ремеслом. Першим вчителем був "голод”, його змінив "досвід”. Людина навчилася спушувати землю, саджати, сіяти, поливати, відбирати кращі рослини на насіння. Коренеплід який росте і в Європі, Азії, Америці. Його їдять і печеним, і вареним, сирим, пареним. А хто знає як цей овоч зветься. ( Ріпка) 
ЗАГАДКА №2  Мандруємо стежкою далі, і ось наша 2-га загадка. З повагою ми згадуємо давню Грецію і дні Олімпійських ігор. Тут більше 25 тис. років тому проходили Олімпійські ігри, свято миру та мужності, краси. Однією з нагород переможцями був вінок з рослини у якої цінні і корінець і насіння та вершечок. Цей овоч має кам’яне ім’я, так як з грецької означає камінь. Цим ім’ям називали хлопчиків в надії, що вони будуть стійкими до негараздів. Міцними як камінь. Це ім’я носить один з казкових героїв. (Петрушка)   
ЗАГАДКА №3  За вживання в їжу цього овочу у древній Греції, був заборонений вхід в храм. В країні Індії турботлива мати одягала на шию дитини талісман – головку цього овочу. Воїни давнього Риму вживали його перед боєм. Давали його поклювати півням , щоб вони краще бились. В Древньому Єгипті ним лікували всі хвороби: зубну біль, простуду, а також таку страшну хворобу, як – чума. Що це за овоч? (Часник)    
ЗАГАДКА №4  300 років тому, діти не знали, що таке морозиво, не могли купити до свята різні солодощі, торти та тістечка. Ці солодощі стали звичними завдяки одному овочу, тому, що саме з нього виділили білу кристалічну речовину, без якої не можливо приготувати не одне кондитерське блюдо. Якому овочу ми повинні бути вдячні? З нього виготовляють цукор. (Цукровий буряк) 
 Гра «Так» чи «Ні»
Вед.2 Картки із зображенням (назвами)  прикріплюються  на спини учасникам. Отримавши свою картку, кожен учасник повинен як найшвидше з’ясувати, хто він. Запитувати він може всіх учасників гри, відповідати можна тільки «так» або «ні»  

                                                                         Гра «Вгадай що за дерево»  

                                                                               Гра «Склади пазли»  

Вед. 1: Помітні зміни в листі. 
            Красується калина 
            В червоному намисті.
            Вже яблука достигли 
            Червоні й жовтобокі 
            Складають обережно їх 
            В корзини неглибокі. 
            Збирають груші,
            Достиг кавун на сонці, 
            А поряд – жовта диня. 
            Лежить собі, пишається:
            Вона ж бо – господиня! 
            Усі спішать зібрати: 
            Картоплю, помідори,
            Капусту, сині, перець
            Поки тепло надворі. 
            Наш край  такий щедрий 
            Родючий і багатий.
            Люблю його безмежно, 
            Бо край наш благодатний.  

Вед. 2:  Зараз ми провіримо наскільки ви вмієте розгадувати загадки.
ЗАГАДКИ  (дві ведучі по черзі загадують) 
1 – Не птах, а з крилами,  Не бджола, а над квітами літає.  (Метелик)   
2 – В мене є великий хист,  Я співаю, як артист,  Спів мій радісний усюди,  Дуже слухати люблять люди.  (Соловей)   
3 – В небі я труджуся, -  Знає мене кожний,  Я на всіх дивлюся, -  А на мене ж – не можна.  (Сонце)  
4 – Що за звір у тиху нічку  Понанизує кислички  На свою колючу спину,  І несе собі в хатину,  Щоб ген-ген біля річки,  Де берізки та дуби…  А на ньому піджачок,  Тканий з гострих гілочок,  Звір відомий …  (Їжачок)   
5 – Ходить полем з краю в край,  Ріже чорний коровай.  (Трактор)   
6 – Маю жовтий вусок,  Запальний колосок,  Буде з мене мука,  Й паляниця смачна.  (Пшениця)   
7 – Не дід, а сивий,  Не спить, а стелиться,  Вкриває землю й океан,  А звуть його …  (Туман)   
8 – Що за дивна непосида  На стежину шишку кида?  З гілки скік на гілку  Упізнали друзі…  (Білку) 

Вед. Підсумки журі І місце 8 клас ІІ місце 11 клас ІІІ місце 9    

Вед. 2:   Осінь,осінь…Лист жовтіє..     
              З неба часом дощик сіє.     
              Червоненьке ,золотисте ,     
              Опадає з дерев листя  

Вед. 1: Золота красуня — осінь-чарівниця! 
            По землі ступає, золотом іскриться. 
            В жовте і червоне листячко фарбує 
            І картини дивні, чарівні малює! 
            Небо синє-синє, листя кольорове, 
            А яке довкілля радісне, чудове! 
            А які  жоржини, наче сонце, квіти! 
           Світ наш неповторний, гарний, розмаїтий! 
           Світ наш незбагненний, дивний, загадковий 
           І такий прекрасний, і такий чудовий
Категорія: Сценарії | Додав: школа (05.02.2013)
Переглядів: 3479 | Теги: Дари Осені, сценарії, школа | Рейтинг: 4.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів © 2024
Конструктор сайтів - uCoz



Косівський ЗЗСО © 2024
Конструктор сайтів - uCoz