П`ятниця, 03.05.2024, 16:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Косівський ЗЗСО
Приютівської ОТГ

Меню сайту
Второе меню
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 99
Школа на порталах
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Стоп Радон
Каталог свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Вчителям

Головна » Статті » Мої статті

5 клас. Трудове навчання
Мета:
Навчальна: ознайомити учнів із значенням електричної енергії у житті людей; сформувати поняття “джерела і споживачі електричної енергії”, “електричний струм”; ознайомити учнів з правилами електробезпеки та безпечної праці.
Розвивальна: навички колективної праці в поєднанні з індивідуальною, вміння аналізувати матеріал; розвивати вміння робити самостійні висновки, комунікативні здібності учнів; розвивати інтерес до предмета.
Виховна: виховувати бережливе ставлення до енергетичних ресурсів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід заняття

І. Організація класу.
ІІ. Вступний етап.
Діти, на початку уроку ми з вами будемо додержуватись таким правилам роботи:
1. Бути активним.
2. Бути уважним.
3. Уміти слухати один одного.
4. Поважати один одного.
5. Бути толерантним.
6. Бути позитивним.
7. Говорити коротко і по темі.
8. Говорити по черзі.
9. Бути доброзичливим.

1. Актуалізація чуттєвого досвіду і опорних знань, та знань, які лежать в основі вміння.

Вчитель. Давайте уявимо на хвилинку, що в нас відключили електроенергію, які це має наслідки для нас як в повсякденному житті, так і на виробництві?
Учні пропонують свої варіанти відповіді.
Вчитель. Отже, можна зробити висновок, що без електричної енергії наше життя не можливе. А де ж виробляється електроенергія?
Учні називають різні типи електростанцій (АЕС, ГЕС, ТЕС, вітрові).
Вчитель. Які побутові прилади працюють від електричного струму?
Учні дають свої відповіді.

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань заняття.
Вчитель. Сьогоднішня тема нашого уроку: “Електрична енергія в господарстві державі. Планування заходів щодо економного використання електроенергії. Джерела та споживачі електричної енергії”. Відкриваємо підручник на сторінці 100, §21. і запишемо тему уроку в зошити.

IV. Основна частина:
Вивчення нового матеріалу.
1.1. Поняття про електричний струм. Лічильник електричної енергії.
У кожному будинку, в кожній квартирі, біля вхідних дверей закріплена невелика коробочка зі скляним віконцем. До неї підведені проводи, а за склом обертається металевий диск. Це – відомий кожному прилад електричний лічильник.
Якщо електричні прилади вимкнуто – диск стоїть на місці. Проте, якщо ввімкнути хоча б одну електричну лампочку або інший прилад – диск починає обертатися. Початок обертання диска свідчить про те, що почалось використання електроенергії. Чим більше приладів увімкнено в квартирі, тим швидше обертається диск, а отже, більше використовується електричної енергії.
Що ж таке електрична енергія? Складними дослідами було встановлено, що, крім молекул і атомів, у речовинах містяться менші від них заряджені частинки - електрони. Ці частинки можна примусити рухатися всередині речовини у певному напрямку.
Запис у зошит. Упорядкований рух заряджених частинок називають електричним струмом, а пристрій, за допомогою якого викликається цей рух, – джерелом електричного струму, джерелом електричної енергії.
Якщо заряджені частинки рухаються по спіралі електричної лампочки або електричної плитки – вони нагрівають їх, у результаті спіраль лампочки світиться, а спіраль плитки – нагрівається.
Електрична енергія має велике значення в житті та праці людей. На підприємствах країни працює величезна кількість різних електричних машин і приладів. Вони приводять в рух трамваї і тролейбуси, ескалатори і будівельні крани. Електрика плавить метал і випікає хліб, доїть корів і виводить в інкубаторах курчат. Її використовують для освітлення квартир, вулиць, приміщень, кінотеатрів, спортивних залів. За допомогою електричної енергії працюють холодильники і швейні машини, пилососи і кондиціонери, телевізори і комп’ютери, багато інших електричних приладів.
Тому, яку б професію ти не обрав після закінчення школи, тобі необхідно оволодіти знаннями з електротехніки.
Запис у зошит. Електротехніка – галузь науки і техніки, пов’язана з виробленням, розподілом та використанням електричної енергії.

1.2 Джерела електричного струму.
Показ презентації «Основні джерела вироблення електричної енергії».
Люди створили багато різних пристроїв, машин, які виробляють електричну енергію. Для живлення плеєрів, магнітофонів, радіоприймачів, інших приладів, використовують відомі тобі батарейки. Їх ще називають гальванічними елементами, тому що в них відбуваються хімічні перетворення.
Гальванічний елемент має, наприклад, цинкову і мідну пластинки, які занурені в спеціальний розчин, або цинковий корпус і вугільний стержень, між якими містяться вугільний порошок і розчин. З’єднавши між собою кілька таких елементів, дістанемо батарею електричного струму. У батарейці від кишенькового ліхтарика з’єднано три елементи: вугільний стержень першого елемента з’єднаний з цинковим стаканчиком другого, а вугільний стержень другого – з цинковим стаканчиком третього. Від цинкового стаканчика першого елемента і вугільного стержня третього виведені жерстяні пластинки, які називають полюсами батарейки: довша цинкова пластина слугує негативним полюсом, який позначається знаком „мінус” (–), коротша пластинка є позитивним полюсом і позначається знаком „плюс” (+). У таких батареях хімічна енергія перетворюється в електричну.
Більш потужніші пристрої – генератори. Вони виробляють електричний струм на електричних станціях, автомобілях, літаках внаслідок обертання.
Електричні прилади мотоциклів, моторолерів, автомобілів, інших машин працюють від акумуляторів, у яких накопичується електрична енергія, отримана від генератора.
Робота з підручником. Знайти в відповідному параграфі (§21) відповідь на запитання : 1. Що називають джерелами електричної енергії ?
2. А кого називають споживачами електричної енергії ?
Можливе об’єднання у групи.
Відповідь: В електротехніці всі пристрої, які виробляють електричну енергію, називають джерелами електричної енергії.
Прилади і машини, які працюють за рахунок використаної електричної енергії називають споживачами.
Для вироблення електричної енергії на електростанціях спалюють велику кількість вугілля, нафти, газу, витрачають воду річок. Щоб зменшити їх витрати, необхідно економно використовувати електроенергію. Ресурси, які залишаються від економії, можуть бути використані для інших потреб. Зменшення кількості спалюваних речовин, сприяє зменшенню шкідливих викидів у атмосферу, збереженню довкілля, поліпшенню умов життя на землі.
Первинне закріплення
Гра «Квітка знань». Учні по черзі відривають від квітки листки, читають запитання і дають відповідь.

Практична робота.
Завдання 1. Визначення дослідним шляхом провідників і непровідників електричного струму.
Вступний інструктаж.
► З'єднати за допомогою проводів батарейку кишень¬кового ліхтарика, електричну лампочку, вимикач і мідний (алюмінієвий) стрижень. Лампочка го-рить. Мідь проводить електричний струм.
► Замість мідного стрижня увімкнути скляну палич¬ку. Лампочка не горить. Скло не проводить елект¬ричного струму.
► Замінити паличку ниткою (капрон або шовк). Лам¬почка не горить. Нитка також не проводить елек¬тричного струму.
► Замінити попередній ізолятор паперовою стрічкою або дерев'яною паличкою, шматком фарфору тощо. Лампочка не горить. Отже, це ізолятори.
Самостійна робота учнів.
За результатами виконаної роботи заповнити таблицю:

Заключний інструктаж.
Зробити підсумок: провідниками електрики є метали, во¬логий ґрунт, вода з розчиненими в ній солями. Найкращі провідники: срібло, мідь, алюміній. Ізоляційні матеріали — це різні пластмаси, сухе дерево, скло, гума, янтар, шовк, капрон, гас, сухе повітря.

ІV. Підсумок уроку.

Закріплення знань проводиться у формі гри «Так чи Ні». Вчитель задає запитання учням на які учні повинні відповідати за допомогою фланків ( зелений колір – так, червоний – ні).

V. Підбиття підсумків.
Виставлення оцінок за роботу на уроці.

VІ. Домашнє завдання.
1. Опрацювати відповідний матеріал підручника §21.
2. Написати коротке повідомлення на тему : « Бережливе ставлення до електроенергії».
Категорія: Мої статті | Додав: школа (05.03.2012)
Переглядів: 1688 | Теги: економне використання електроенергі, електрична енергія, конспект уроку, Трудове навчання | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів © 2024
Конструктор сайтів - uCoz



Косівський ЗЗСО © 2024
Конструктор сайтів - uCoz