На заході свою бесіду
учні розпочали з питання про мовчання. З’ясували, що
краще іноді змовчати, ніж щось лишнє сказати.
Закріпити матеріал і
підтвердити вищесказане допомогли інтерактивні вправи:
1.
1. Займи позицію.
Учням дається чотири твердження і вони обирають те, яке вважають правильним і
пояснюють свій вибір.
2.
2. Зачитали вислови
відомих людей про мовчання. Зробили для себе висновки.
3.
3. Спробували
довести думку Плутарха: говорити ми вчимося у людей, а мовчати у богів.
4.
4. «Помовчали про
щось». На дошці була представлена картина, яку діти розглядали і мовчки (в
думках) описували її.
5.
5. Учні зачитали
поетичні рядки Л. Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать».
Розглянули види
мовчання ( любові, терпеливості, скромності, розсудливості, покори). Закінчився
захід підведенням підсумків: отже на все свій час. Буває час, коли слід
мовчати, і, навпаки, коли мовчання ганебне, дорівнює зраді, співучасті у
злочині, коли справа честі й совісті виявити свою цивільну й людську позицію. Для цього письменникові,
політикові, діловій людині й будь-якому іншому необхідно мати розум, совість,
мужність й такт.
Класний керівник: Данилюк
Ірина Андріївна
|