Аналіз роботи школи за 2015-2016 н. р. - 29 Червня 2016 - Сайт Косівської ЗШ І-ІІІ ступенів Олександрійського р-н
Неділя, 04.12.2016, 00:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Второе меню
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74
Школа на порталах
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Стоп Радон
Каталог свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2016 » Червень » 29 » Аналіз роботи школи за 2015-2016 н. р.
12:25
Аналіз роботи школи за 2015-2016 н. р.
Аналіз навчально-виховної роботи за 2015-2016 навчальний рік У своїй роботі педагогічний колектив Косівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Олександрійської районної ради керується вимогами Конституції України, Закону «Про загальну середню освіту». Кожен учень школи має право на здобуття безкоштовної освіти, яка в державному закладі надається державною мовою. Навчанням охоплено усіх дітей та підлітків віком від 6 до 18 років. Повну середню освіту здобули 9 випускників, а базову середню освіту – 11 випускників. Перший клас закінчили 12 школярів. Всього ж у 2015-2016 навчальному році у стінах школи навчалося 143 учні. Керуючись нормативними документами, школа надає можливість громадянам України здобути повну середню освіту формою екстернату. Втілюючи вимоги Закону України «Про освіту» в життя, педагогічний колектив школи спрямував свою діяльність на поліпшення навчально-виховного процесу, зміцнення матеріальної бази школи, посилення пізнавальної активності школярів, впровадження інноваційних методів та форм навчання учнів. У виховній роботі навчального закладу цілеспрямовуючими були питання патріотичного, морального, правового, трудового, екологічного, краєзнавчого виховання учнів, здійснення суспільного навчання, удосконалення форм та методів навчального процесу, підвищення загальної успішності учнів. Протягом навчального року Косівська ЗШ у своїй роботі керувалася пунктами плану роботи відділу освіти Олександрійської РДА на 2015-2016 н.р., планом роботи школи на поточний навчальний рік, наказами, директивними документами МОН України. ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ: У навчальному закладі протягом 2015-2016 навчального року працювало 16 педагогічних працівників, з яких 1 – сумісник. Що стосується кваліфікаційного та освітнього рівнів педагогічного колективу навчального закладу, то він виглядає так: КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ РІВЕНЬ педагогічного колективу ОСВІТНІЙ РІВЕНЬ педагогічного колективу У 2016 році атестувалися: Кошман Н.В., Клочко Н.О., Ющишин Я.В., Руденко П.А., Шафорост В.В., Лелека М.М. За наслідками атестації: Ющишин Я.В. та Руденко П.А підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», Лелеці М.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», Кошман Н.В., - кваліфікаційну категорію «Спеціаліст першої категорії», Клочко Н.О., - кваліфікаційну категорію «Спеціаліст другої категорії», Шафорост В.В. підтвердив кваліфікаційну категорію «Спеціаліст першої категорії». Протягом 2016 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» курси підвищення фахової кваліфікації пройшли: учитель української мови і літератури Нікуліна Н.О., учитель початкових класів Котяж В.І. СТАН ШКІЛЬНОЇ МЕРЕЖІ На початок 2015-2016 навчального року кількість учнів у закладі становила 143, це 11 класів: з них 1-4 – 4 класи, 5-9 – 5 класів, 10-11 – 2 класи. Станом на 27 травня 2016 року кількість учнів становила 143, з них 20 випускників 9,11 класів. Середня наповнюваність учнів у класах складала 13 чоловік. Школа працює за базовим навчальним планом, в режимі п’ятиденки. ПІДСУМКИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ У 2015-2016 навчальному році педагогічний колектив Косівської ЗШ І-ІІІ ст. працював у відповідності до навчального плану на навчальний рік, наказів, рекомендацій та інструкцій методичного кабінету відділу освіти Олександрійської райдержадміністрації, Міністерства освіти та науки України. Педагогічний колектив Косівської ЗОШ І-ІІІ ступенів працює над на¬уково-методичною проблемою «Формування особистості школяра, розвиток його здібностей, обдаровань, розкриття потенційних можливостей». У контексті науково-методичної роботи реалі¬зується розробка стратегічного, перспективного й поточного планування. Цілеспрямована робота педагогічного колекти¬ву над науково-методичною темою виступає одним із домінуючих чинників примноження перспектив¬ного педагогічного досвіду. Досвід учителів, які мають власні методичні розробки, узагальнено на рівні школи. У 2015/16 навчальному році методична робота передбачала цілісну систему підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного рівнів учителів, їх психолого-педагогічної підготовки і була спрямована на рішення трьох основних питань: інноваційний розвиток школи, формування наукового потенціалу членів педагогічного колективу, сприяння індивідуальній педагогічній діяльності та розвитку творчої особистості вчителя. Робота над загальношкільною науково-методичною проблемою стала поштовхом для пошуку форм і функціональних структур із підготовки вчителя в загальнометодичному, психолого-педагогічному та науково-теоретичному аспектах. Однією з пріоритетних була проблема підвищення професійного рівня вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення. Тому основне завдання організованих заходів – включити вчителів у процес вдосконалення особистої кваліфікації, перетворити їх на об’єкт цього вдосконалення. Саме з цією метою в плані роботи з педкадрами та в плані роботи методичних об’єднань були передбачені, крім колективних та групових, індивідуальні форми роботи. Із метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи шкільних методичних об’єднань на 2015-2016 навчальний рік. Методична рада школи впродовж року координує діяльність усіх методичних структур за темою з урахуванням результатів діагностики та визначеного нею різного рівня професійної майстерності педагогів, диференційованого підходу до їх потреб, що визначало зміст діяльності основних ланок управління методичною роботою у школі. Протягом минулого навчального року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання: - Підсумки результативності роботи методичної ради в 2014/2015 н.р. - Основні напрямки методичної роботи на 2015/2016 н.р. - Затвердження планів роботи шкільних методоб’єднань на 2015/2016 н.р. - Організація оцінювання навчальних досягнень учнів. - Про організацію роботи з обдарованими учнями. - Про підсумки проведення олімпіад із базових дисциплін. - Яким я уявляю сучасний урок. - Компетентність як основа успіху і самовдосконалення учня та вчителя. Протягом 2015-2016 н. р. було організовано роботу 4 методичних об’єднань: учителів гуманітарного циклу, початкових класів, природничо-математичних дисциплін, класних керівників та групових форм, зокрема: Школа педагогічної майстерності з використання ІКТ, педагогічна студія «Шукачі» вчителів початкових класів та творча група вчителів «Майстерня художнього слова», індивідуальні форми роботи – психолого-педагогічний семінар. Затверджено плани роботи, методичні проблеми, над якими працювали методичні об’єднання, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність методичних об’єднань було сплановано на основі річного плану роботи школи та загальношкільної науково-методичної проблеми. ШМО вчителів гуманітарного циклу працювало над проблемою «Розвиток самовираження школяра засадами культури українського народу». Завданням МО було: - вибір стратегії методичним об’єднанням методів викладання; - створення умов для професійного зростання, творчої діяльності вчителів; - впровадження ІК-технологій, проектних технологій; - організація творчих, інтелектуальних конкурсів. Основна увага в роботі приділялась підвищенню фахової майстерності вчителів , підготовка учнів до ЗНО. На засіданнях МО були розглянуті такі питання: - Використання проектних технологій у процесі викладання іноземної мови - Використання інтерактивних комп’ютерних технологій на уроках історії - Обговорення результатів ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика, ІІ туру Всеукраїнських олімпіад з предметів уманітарного циклу. - Обговорення відкритих уроків - Огляд новинок наукової та методичної літератури - Проведення заходу «Козацькі забави». - Проведення Тижня української мови та літератури (за окремим планом). - Літературний брейн-ринг «Тарас Григорович Шевченко» - Про підсумки роботи ШМО у сфері наукової та інноваційної діяльності над проблемою «Розвиток самовираження школяра засадами культури свого народу» - Стан виконання навчальних програм. - Зернини передового педагогічного досвіду в діяльності вчителів ШМО - Музична постановка «Рукавичка» - Огляд інтернет-ресурсів (сайтів, блогів) вчителів ШМО . Увага приділялась як теоретичній так і практичній стороні роботи вчителів. Продовжувалась робота над своїми науково-методичними проблемами та проблемою школи. В ІІ семестрі були проведені тижні української мови та літератури, англійської мови. Учні брали участь у Всеукраїнських конкурсах, предметних олімпіадах. Зюзь Т., учениця 8 класу, зайняла ІІ місце в олімпіаді з української мови і літератури. Проводилася додаткова робота з обдарованими учнями. Взаємовідвідування уроків – 1 урок – у Нікуліної Н. О., вчителя української мови та літератури, 2 урок - Ющишин Я. В., вчителя української мови та літератури. З аналізу роботи МО зроблено висновки і спрямовано напрямки подальшої роботи: необхідно продовжити роботу з обдарованими дітьми, приділяти увагу позакласній роботі з предмету, активізувати роботу по взаємовідвідуванню уроків. У 2015-2016 н.р. МО вчителів природничо-математичного циклу працювали над темою: «Креативне навчання як засіб самореалізації особистості учнів». Головною метою методичної роботи вчителів природничо-математичних наук є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя . Для досягнення цієї мети було визначено такі завдання : • забезпечення планування, організації, контролю й аналізу освітнього процесу на уроках хімії, інформатики , біології, географії, фізики та математики; • вивчення та узагальнення педагогічного досвіду вчителів ; • допомога вчителям в організації самоосвіти; • організація екологічного виховання учнів. • розвиток життєвих компетентностей в учнів. • накопичення і систематизація інформації, що стосується профорієнтації учнів. • створення найкращих умов для самостійного вибору професійного шляху учнями, але з урахуванням прогресивних змін у суспільстві. • розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань). • участь в атестації педагогічних працівників. Система освіти методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спирається на такі головні напрями: - Підвищення науково-теоретичної підготовки учителів природничо-математичного циклу. - Удосконалення методичної підготовки: • опрацювання нових навчальних програм з предметів та підручників; • підвищення якості навчально-виховного процесу; • організація позакласної роботи з предметів; • організація самоосвіти вчителів ; • організація систематичного курсового підвищення кваліфікації вчителів. Завдання вчителів природничо-математичного циклу у новому навчальному році та проблемні питання, над якими працювали вчителі : • пошук нових підходів до оновлення змісту; • досягнення високих освітніх рівнів, розвиток дитячої обдарованості, упровадження нових методик, педагогічних інноваційних технологій, програм і підручників; • вдосконалення індивідуалізації, диференціації навчально-виховного процесу з предметів природничо-математичного циклу; підвищення рівня знань, умінь і практичних навичок учнів. При визначенні принципів відбору змісту освіти школи природничо-математичного напряму враховуються всі основні принципи освіти: випереджувальний характер допрофесійної підготовки; неперервність; фундаменталізація; рівний доступ до здобуття якісної освіти дітьми з різними стартовими можливостями; варіативність, індивідуалізація і диференціація. Успішній роботі за цим напрямком сприяли відкриті уроки, які проводились учителями методичного об’єднання. Позитивним моментом в роботі вчителів методичного об’єднання є використання в своїй роботі інтерактивних технологій та різних засобів (навчальні посібники для учнів, збірники задач та контрольних запитань, сучасні навчальні дидактичні матеріали, навчально-методичні посібники для самостійної роботи учнів). Контроль результатів з теми та діагностику рівня її засвоєння забезпечують система тестів та плани теоретичних заліків. Результат: учень 11 класу Волобуєв О. зайняв ІІІ місце в олімпіаді з інформатики. Кожне з ШМО провело по 4 засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2015-2016 н. р., зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, підготовка до ЗНО, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання щодо впровадження в освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій учнів. Упродовж навчального року всіма методичними об’єднаннями були проведені предметні тижні, під час яких учні розширювали свої знання з даного предмета. Основними формами роботи Школи педагогічної майстерності з використання ІКТ були: • семінарські заняття, • бесіди, лекції, дискусії, • показові уроки та позакласні заходи, • моделювання уроків, • «круглі столи», • розв’язання педагогічних ситуацій, • практикуми. Члени педагогічної студії «Шукачі» вчителів початкових класів розв’язували проблеми та розглядали питання про використання ІКТ, диференційоване навчання в початковій школі, патріотичне виховання молодших школярів. Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо. Оскільки перехід на нову якість освіти сьогодні тісно пов’язаний з новими способами зберігання, у школі використовується комп’ютерна техніка, “Інтернет” під час проведення уроків з різних предметів. У школі ведеться цілеспрямована робота щодо створення умов для інтелектуального та духовного розвитку обдарованих дітей. Задоволення їх потреб здійснюється шляхом залучення до різних видів творчості. Робота гуртків, факультативів впливає на інтереси і здібності дитини, а також на формування творчої особистості. Школярі, які є членами спортивного гуртка з футболу, займали призові місця у змаганнях районного та обласного рівня. Роботи учнів гуртка «Чарівна шкатулка» вирізнялися своєю оригінальністю і витонченістю на виставках різних рівнів. Реалізація основних напрямів методичної ро¬боти (забезпечення професійною інформацією; підтримка в підготовці до атестації; організація підвищення кваліфікації вчителів) значно підви¬щила якість освіти. У процесі вивчення стану мотивації роботи вчителів у школі встанов¬лено, що посадові обов’язки вчителів відповідають рівню їхніх знань і вмінь; у педагогів сформова¬но почуття відповідальності за результати власної праці; вони ініціативні й самостійні. Основний критерій визначення ефективності методичної робо¬ти — результативність навчально-виховного процесу. Результативною є методична робота в галузі роботи з обдарованими школярами й підготовка їх до районних турів, конкурсів, олімпіад. У школі практикується діяльність тимчасових творчих груп, поєднується індивідуальна самоосвітня діяльність із колективними, груповими формами роботи. Педагогічні працівники школи задіяні в роботі районних методичних об’єднань. Під час проведення районних заходів на базі школи обов’язково представляємо презентації про навчальний заклад, методичну роботу, військово-патріотичне виховання, музейну справу. У 2015–2016 навчальному році учні школи взяли участь у Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Колосок – 2015», «Колосок весняний – 2016», Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», українознавчій грі «Соняшник» та з історії – «Лелека». Протягом навчального року видано в школі методичні брошури: Лелека М.М.: «Основи роботи з Google Диском», «Формування пізнавального інтересу та творчих здібностей учнів при вивчення фізики»; Кошман Н.В.: «Розвиток логічного мислення на уроках математики» (з досвіду роботи); Клочко Н.О.: «Використання проектних технологій на уроках іноземної мови»; Шафорост В.В.: «Трудове виховання особистості школяра на різних вікових етапах» (з досвіду роботи). Методична рада школи спрямовувала роботу колективу на постійну самоосвіту, регулярний огляд методичної й фахової літератури, систематичну пошукову роботу шкільних предметних методоб’єднань. НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ Складовою частиною методичної діяльності педагогічного колективу, своєрідним відображенням її ефективності є навчальна діяльність. Що стосується навчальних досягнень учнів у минулому році, то вони, у порівнянні з попередніми навчальними роками, наступні: РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ Аналізуючи стан успішності та навчальних досягнень учнів слід відзначити, що високий рівень знань, в основному, мають учні початкових класів. Але з переходом до основної школи у значної частини «відмінників» та «хорошистів» втрачається високий рівень знань з деяких предметів. Але не можна відкидати і проблему недостатньої взаємопов’язаності та взаємодії між І та ІІ ступенями, що має стати однією з першочергових проблем детального методичного вивчення, аналізу, узагальнення та прийняття відповідних рішень. Своєрідною ілюстрацією навчальних досягнень учнів школи є узагальнені результати складання Державної підсумкової атестації за курс базової та повної освіти. А вони наступні: РЕЗУЛЬТАТИ ДПА УЧНІВ 9 КЛАСУ РЕЗУЛЬТАТИ ДПА УЧНІВ 11 КЛАСУ Останні кілька років жоден з випускників не здобув за результатами навчання «Золотої» чи «Срібної медалі за успіхи у навчанні». Оцінюючи найближчі перспективи 2-3 років, можна говорити про недостатність навчального потенціалу учнів школи для появи в навчальному закладі медалістів. РОБОТА З ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ З метою розширення кругозору та поглиблення знань учнів проведено тижні математики, іноземної мови, біології, фізики, української мови і літератури, історії, географії. А рівень засвоєння учнями навчального матеріалу контролювався шляхом проведення контрольних робіт з математики, української мови, історії та іноземної мови. Виявлено, що переважна більшість дітей оволоділи знаннями і мають середній, достатній та високий рівень знань. Кожного року учні школи беруть участь у Всеукраїнському природничому конкурсі «Колосок», у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», фізичному – «Левеня», історичному – «Лелека», міжрегіональному конкурсі з української мови «Соняшник», Міжнародному конкурсі з англійської мови «Грінвіч». Учні школи постійно беруть участь у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін. Так цього року переможцем з української мови стала учениця 8 класу Зюзь Т. – диплом ІІ ступеня. Цьому сприяла цілеспрямована робота педагогічного колективу з обдарованими дітьми. Але все-таки недостатньо уваги вчителі-предметники приділяли здібним учням, працювали з ними періодично. Більше уваги приділяли школярам, які мають навчальні досягнення низького рівня. Діаграма призових місць ІІ (районного) туру Всеукраїнських учнівських олімпіад Тож як бачимо, у цьому навчальному році школярі здобули 2 та 3 місця у ІІ турі олімпіад. В цілому ж питання підготовки учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах залишається одним з найпроблемніших для навчального закладу. Система роботи з обдарованими учнями щодо їх участі у вище зазначених навчальних заходах прослідковується слабо. Як правило учителі-предметники залучають одних і тих же ж учнів на олімпіади з різних предметів, звідси елементи перевтомлення учнів, зниження їхньої активності та самовіддачі. Найбільш активна фаза підготовчої роботи припадає на час, що безпосередньо передує участі у районному етапі олімпіад. Тому можна зробити висновок, що у наступні навчальні роки саме це питання має стати одним з основних, яке адміністрація школи має взяти під контроль, а педагогічний колектив повинен переглянути принципи особистої діяльності щодо організації роботи з обдарованими учнями. У минулому навчальному році учні школи брали активну участь у районних етапах таких навчальних конкурсів як Всеукраїнський конкурс знавців рідної мови ім. Петра Яцика, у Всеукраїнському конкурсі з математики «Кенгуру», з комплексу природничих дисциплін «Колосок», з української мови «Соняшник». КОНТРОЛЬНО-АНАЛІТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ Протягом навчального року здійснювався контроль, спрямовуючи і коригуючи діяльність колективу на формування особистості школяра, розвиток його здібностей, розкриття потенційних можливостей. На нарадах за участю директора та засіданнях педагогічної ради розглядались питання про: - всеобуч, - рівень адаптації учнів 5 класу в середній школі, - про стан правової та психологічної підтримки дітей та молоді, які потрапили в складні соціальні умови, - про забезпечення наступності в роботі початкової та основної школи як однієї з основних умов формування компетентної особистості, - про причини низької мотивації учнів до навчання та шляхи їх подолання, - про застосування прогресивних форм роботи з метою виховання патріотичних та державницьких почуттів національно свідомого громадянина України, - про хід виконання Комплексних заходів щодо попередження випадків ушкодження дітей у навчально-виховному процесі, в побуті та під час літнього оздоровлення та відпочинку, - про роль педагога в формуванні безпечного освітнього середовища, - стан дотримання санітарно-гігієнічних вимог та інші. У школі працював гурток «Чарівна скринька», спортивний та на громадських засадах історичний гурток «Краєзнавець». До роботи гуртків було залучено 70 учнів, серед них діти з багатодітних, малозабезпечених родин, діти, які потрапили в складні життєві обставини та перебували на внутрішкільному обліку, позбавлені батьківського піклування, сироти. Практичний психолог Зюзь З.П. надавала допомогу вчителям з питань сприяння адаптації дітей до школи, підготовки учнів переходу до середньої ланки, у підготовці та проведенні батьківських зборів. Проводила психолого-педагогічні консиліуми, тренінги у 1-11 класах. Організація профілактичної роботи в школі проводилась системно. Рада профілактики функціонує на достатньому рівні. Для покращення результативності роботи школою проводились спільні заходи з представниками міліції, служби у справах дітей, релігійних громад району. Підлягав контролю стан відвідування учнями школи. Всі діти, що проживають на території Косівської сільської ради, були охоплені навчанням. Мала місце профілактична робота з запобігання дитячої бездоглядності та правопорушень. На виконання Національної програми виховання дітей та учнівської молоді в школі створюються й впроваджуються конкретні програми розвитку системи виховання, її інформаційного, методичного забезпечення. Протягом 2015-2016 навчального року виконувалися шкільні заходи, складені відповідно до розпоряджень голови Олександрійської райдержадміністрації. Згідно положення «Про здійснення інноваційної освітньої діяльності» затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 № 522, з метою встановлення порядку здійснення інноваційної освітньої діяльності відповідно до чинного законодавства України, зокрема Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» в 2015-2016 навчальному році в школі продовжувалася робота зі здійснення інноваційної освітньої діяльності за превентивною програмою тренінгового курсу «Захисти себе від ВІЛ» (учитель основ здоров’я Шафорост В.В.). У 2015-16 навчальному році за нею навчалися учні 10-11 класів (четвертий рік). Під час вивчення цього курсу учні не тільки знайомляться з шляхами зараження ВІЛ-інфекцією, а й вчаться профілактичним діям з метою збереження здоров‘я та толерантному ставленню до ВІЛ-інфікованих людей. ВИХОВНА РОБОТА Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота школи орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме з урахуванням основних положень Конституції України, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про позашкільну освіту», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти”, «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», Програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затвердженої наказом МОНМСУ від 31.10.2011 № 1243 та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування. На виконання Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, згідно з річним планом роботи школи педагогічний колектив у 2015-2016 навчальному році створював сприятливі умови поліпшення рівня виховного процесу, плідно працював над впровадженням проблеми «Підвищення ефективності діяльності класних керівників шляхом діагностики та моніторингу». Виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування моральної, духовно розвиненої, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі в 2015-2016 навчальному році працювало 11 класних керівників 1-11 класів, педагог–організатор, психолог школи та заступник директора з ВР. Виховна робота з учнями будувалася за напрямками: фізичне здоров’я дитини – здоров’я нації; виховання та розвиток особистості дитини; громадянське виховання; родинно-сімейне виховання; трудове виховання; художньо-естетичне виховання; морально-правове виховання; екологічне виховання; формування здорового способу життя; превентивне виховання. Пріоритетним напрямком виховної роботи з учнями було громадянсько-патріотичне виховання. Діяльність методоб’єднання класних керівників була спрямована на реалізацію головної мети: створення шкільного соціально-культурного освітнього середовища, яке сприяє розвитку інтелектуальних здібностей, зміцненню фізичного та духовного здоров’я, формуванню навичок здорового способу життя у вихованців. Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на виховання у них ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави. Виховна діяльність в школі, як цілісна система складається із діяльності дорослих (адміністративно-педагогічна функція, рада школи, батьківський комітет, МО класних керівників) та із діяльності учнів (форма – учнівський парламент). Згідно річного плану школи та наказів районного відділу освіти у І семестрі було організовано та проведено такі тижні, декади та місячники: - Увага! Діти на дорозі! - Олімпійський тиждень; - декада здоров’я та безпеки життєдіяльності; - декада української писемності; - тиждень іноземних мов; - тиждень біології; - тиждень інформатики; - Всеукраїнський тиждень права; Було проведено традиційні шкільні свята : День Знань, День працівника освіти, виставка квітів «Україна – єдина країна», Осінній ярмарок та Новорічні свята для учнів 1-11 класів. З метою утвердження патріотизму, моральності та загальнолюдських життєвих принципів у дитячому середовищі в закладі було проведено патріотично-спортивне свято «Козацькому роду – нема переводу» (7 клас, класний керівник Кошман Н.В..), конкурсно-пізнавальну програму «Козацькі розваги» (8 клас, класний керівник Нікуліна Н.О.), лінійка –реквієм «Голодом вбивали нашу свободу», загальношкільна акція «Незабудка пам’яті» (учнівське самоврядування), відкрита виховна година «Ми діти твої, Україно!» ( 5 клас, класний керівник Зюзь З.П.), Свято Мови (Вчитель української мови Нікуліна Н.О.), захід до Дня Збройних сил України (6 клас, класний керівник Шафорост В. В.), свято «Ой хто, хто Миколая любить…» (заступник директора з ВР та педагог-організатор), згідно плану відзначення визволення України від фашистських загарбників проведено урок-реквієм на тему «Червоний мак пам’яті» ( 10 клас, класний керівник Клочко Н.О.), акція «Ветеран живе поруч» ( учнівське самоврядування). З метою виховання юних патріотів України на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, здорового способу життя духовно багатої та фізично розвиненої особистості в школі створено козацькій рій «Косівські орли» для участі у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово–патріотичній грі „Сокіл” („Джура”). Перевага надавалась активним формам роботи, що передбачають самостійну або спільну роботу, набуття дітьми та учнівською молоддю соціального досвіду; сприяють формуванню національної свідомості, критичного мислення, ініціативності, творчого підходу до справи, відповідальності за свої дії та вчинки: участь у Всеукраїнській акції «Лист пораненому», у благодійних акціях «Діти – воїнам АТО», «Оберіг для солдата», «Янгол у моєму житті», «Подарунки для воїнів АТО від Миколая», «Хвилинки добра» ( збір коштів на операцію учениці 3 класу Куриловій Вікторії.). В рамках предметних тижнів було проведено загальношкільні заходи «Як козаки до Євросоюзу мандрували» (вчитель англійської мови Клочко Н.О.), «Як усе на світі переплутав хлопчик Тьома» (вчитель інформатики Лелека М.М.), брейн-ринг «Екологічний двобій» (вчитель біології Велика Г.М.). Протягом І семестру у шкільній бібліотеці було організовано та проведено книжкові виставки на такі теми : «Правила дорожні - не слова порожні», «Дорога зі школи до дому», « Герої не вмирають!», «День пам’яті фашистських репресій», «Здоров’я дитини – здоров’я країни», «Голодомор 1932-1933 років», «Конституція дітям», проведено бесіди для учнів школи згідно даних тем, читацька конференція «Звичайні вірші». До Всеукраїнського Дня бібліотек проведено флеш-моб «Захопленні читанням» . Інтереси, потреби та творчу ініціативу учні мали змогу розвивати через роботу в учнівському парламенті. Комісіями шкільного парламенту було організовано та проведено: - щотижневі загальношкільні лінійки; - випуск тематичних стіннівок; - щотижневі рейди «Хто спізнився?», «Зовнішній вигляд», «Курцю – бій»; - осінній ярмарок, загальношкільні свята «Як козаки до Євросоюзу мандрували», новорічні конкурси та дискотеку; - участь в сесіях районного парламенту дітей; - участь у благодійних акціях; - участь у науково-освітніх конкурсах; - участь у благоустрої школи. Значна увага приділялася питанням щодо пропаганди здорового способу життя, реалізації проекту «Школа сприяння здоров’ю», впровадженню в практику роботи школи інтерактивних форм навчання для здобуття знань і формувань життєвих навичок щодо зменшення вразливості до ВІЛ – інфікування. Учні початкової школи відвідували тематичні виставки у шкільній бібліотеці. Для учнів середніх та старших класів проведено класні години на тему: “Шкідливим звичкам скажем: “НІ!”, на яких класні керівники звертали увагу учнів на профілактику шкідливих звичок. Учні 1-11 класів брали активну участь у конкурсах малюнків та плакатів на тему «Безпека на дорозі», «Безпека – це життя!», «Збережемо Землю від забруднення!». Поповнено пам’ятки з техніки безпеки в кабінетах праці, хімії, фізики, інформатики, фізичної культури. Щотижня класні керівники проводять бесіди з питань профілактики всіх видів дитячого травматизму з відповідним записом до сторінки журналу «Бесіди по попередженню нещасних випадків». Слід зауважити, що особлива увага приділялась роботі по профілактиці насильства, протидії тероризму: у рамках викладання предметів «Основи здоров’я» та «Захист Вітчизни» учні засвоюють правила поведінки в умовах вчинення терористичного акту, навчаються правильним діям у випадку одержання інформації про загрозу вчинення терористичного акту. З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів старших класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення. Становлення гармонійно розвиненої особистості неможливе без фізичного виховання. Тому цій роботі приділяється значна увага. В школі проводяться змагання і турніри з міні-футболу та волейболу. Учні школи постійні призери районних та обласних змагань з футболу (вч. фізичної культури Решетняк К.А.). В рамках Олімпійського тижня проведено змагання між учнями 1 та 2 класів «Ми юні Олімпійці!» ( класні керівники Самусенко І.Е., Котяж В.І.) та між командами учнів 8-11 класів. З метою профорієнтації учнівської молоді для учнів 9-11 класів був проведений психологічний тренінг « Зроби свій вибір». Учні змогли узнати про основні професії, які потрібні нашому регіону, вчилися складати резюме, представляти себе роботодавцем та виступати в ролі директора фірми. У ІІ семестрі слід відмітити високу організацію та творчий підхід до проведення наступних заходів: - бібліотечний урок "Вони загинули, щоб ми жили....", присвячений річниці бою під Крутами; - літературний брейн-ринг " Знавці творчості Т.Г.Шевченка "; - «Жінка - одвічна загадка природи» (класний керівник 11 класу Велика Г.М.) ; - «Квітни, мово солов’їна!» (класний керівник 4 класу Велика В.А.); - загальношкільний флеш-моб «Соборність України: символ свободи та єднання»; - благодійна акція "Світ майбутної професії"; - захід до Дня пам ' яті Небесної сотні «Так Україну кохати зуміли лиш ви…» - загальношкільна лінійка «Афганістан – біль в душі моїй»; - свято «Бережи книгу – вона твій друг і порадник.» - свято «Прощавай, Букварику!» (класний керівник 1 класу Самусенко І.Е.); - День пам’яті до трагічних подій Чорнобильської катастрофи (класний керівник 9 класу Лелека М.М.); - участь у районному етапі військово-патріотичної гри «Джура»; - єдиний урок пам’яті для учнів 5-11 класів, присвячений вшануванню жертв депортації кримських татар з території Криму; - свято останнього дзвоника; - випускний бал. Пріоритетними у виховному процесі стають національні та патріотичні мотиви. Лейтмотивом урочних та позаурочних форм роботи звучить любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави. Фундаментом формування у школярів сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави є уроки Мужності, які впродовж семестру сплановано та проведено класними керівниками школи у формі зустрічей з учасниками бойових дій, співпраці з волонтерами, написання листів до вояків у рамках Всеукраїнської акції «Лист пораненому». Одним із підтверджень небайдужості юного покоління до долі своєї Батьківщини є участь в акціях і заходах, що проводяться з метою моральної та матеріальної підтримки української армії. Учні, батьки, вчителі школи постійно відгукуються на заходи, що проводяться в підтримку воїнів АТО. Бійцям – мужнім воїнам-захисникам, ,передано продукти харчування, теплий одяг, засоби гігієни, зібрані була шкільною родиною. У закладі проводяться загальношкільні заходи на правовиховну тематику. Під час «Тижня правової освіти» класні керівники спільно з учителем правознавства, учнями готують виховні години у вигляді «круглих столів», брейн-ринги, усні журнали на теми «Конвенція прав дитини – міжнародний документ для твоїх ровесників у світі», «Жити за законами держави», «Права і обов’язки громадян України», проводяться конкурси малюнків, стіннівок «Ми – майбутнє України», «Наші права та обов’язки». Крім того, проводяться бесіди з учнями, класні години на правову тематику. Мета таких заходів – ознайомити учнів з усіма правами та обов’язками, з основами правомірної поведінки, розкрити причини можливих правопорушень та їх наслідки, розвивати в дітей почуття відповідальності за свої вчинки. Правоосвітня робота охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. З метою підвищення рівня правових знань батьків, учителів, учнів проводяться бесіди, лекції, анкетування. Щорічно в грудні в навчальних закладах району проходить Тиждень права. У рамках тижня у школах проходять тематичні уроки «Права і свободи людини», «Що таке правова держава», «Що таке право власності», «Кращий правозахисник школи»; тематичні лінійки, виховні години, бесіди з учнями «Правова культура учнів», «Правопорушення і кримінальна відповідальність учнів», «Діти теж мають права», «Твої права і обов’язки»,усні журнали, години спілкування, лекції, «Я маю право», «Конституція – основний Закон Держави», «Конвенція ООН про права дитини», «Захист прав дітей у нашій державі», «Права і обов’язки дитини», «Правила і закони в суспільстві і твоєму житті», «Конституційні обов’язки громадян України». Постійно проводяться тематичні лінійки, тренінги, виховні години, виставки книг, плакатів на правову тематику «Права людини і громадянина», «Знай свої права, дитино», «Права і обов’язки дітей»; конкурси, вікторини «Кращий правознавець школи», «Права людини: моя власна думка»; брейн-ринг «Закони в житті твоєї сім’ї»; правознавчі турніри «Шляхами права», «Правова культура учнів». Учні охоплені заняттями в шкільних гуртках і секціях за інтересами, а по класах - постійними і тимчасовими дорученнями. Протягом року у школі працювали гуртки: - секція футболу (керівник Решетняк К.А.); - декоративно-прикладного мистецтва (керівник Щафорост В.В.) Продовжує працювати рада з профілактики правопорушень учнів, яка складається з представників педагогічного колективу, батьків і старшокласників. Рада з профілактики правопорушень збирається раз на місяць відповідно до плану роботи школи і слідкує за дотриманням правил поведінки й правопорядку учнями в урочний час. Класні керівники, учителі-предметники, а також практичний психолог індивідуально працюють із батьками тих учнів, що потребують підвищеної педагогічної уваги, схильних до правопорушень. Організована спільна робота педагогів, батьків та учнів. Батьки залучаються до участі в загальношкільних та класних заходах. Також, у школі двічі на семестр проводяться батьківські збори. Класні керівники ведуть спостереження за учнями з девіантною поведінкою, проводять індивідуальні бесіди як з учнями, так і з їх батьками, відвідують учнів вдома. Тісно співпрацює школа з працівниками служби у справах дітей, інспекторами кримінальної міліції. Екологічне виховання в школі проводиться під час уроків біології, основ здоров’ я та в позакласній роботі. У ІІ семестрі проведено озеленення території школи, посадка квітів, дерев, облаштування клумб. Учні долучилися до акції “За чисте довкілля”. Велика увага приділяється пропаганді здорового способу життя. В рамках Тижня знань з безпеки життєдіяльності учні 6-7 класів під керівництвом вчителя предмета «Основи здоров’я». взяли участь у соціальному проекті "Ні - шкідливим звичкам! Так - здоровому способу життя!". Цей проект має привернути увагу учнів школи та їх батьків, до актуальної проблеми сьогодення – погіршення здоров’я через погані звички (паління, алкоголізм, наркоманія). Постійний помічник у виборі професії не тільки для класного керівника, а й для кожного учня – шкільний бібліотекар Руденко П.А. Щороку готуються та поновлюються: • книжкові виставки «Куди піти вчитися» • тематичні полички, куточки, альбоми • дайджести з тем:«Ким бути?»,«Подорож професіями від А до Я» • альбом «Календар професій» • підбірка матеріалів «Ринок професій нашого міста» • виставка “50 робочих професій”. Відчутні зрушення в роботі з обдарованим дітьми. У районному кон- курсі «Інтелектуальна ліга» учні школи зайняли перше місце. Ставлення гармонійно розвинутої особистості неможливе без фізичного виховання. В школі діють секції з волейболу та футболу. Вже стало традицією проведення турнірів футболу між командами учнів. Діти постійно беруть участь у районних та в обласних змаганнях та у військово-патріотичній грі «Джура»(«Сокіл»). Співпраця з батьками посідає також одне з центральних місць у системі роботи нашої школи. Серед форм роботи – тематичні батьківські збори, тематичні години спілкування, засідання батьківського комітету, індивідуальні бесіди та консультації, залучення батьків до проведення позакласних заходів, туристичних походів, поїздок, екскурсій. Але в організації виховної роботи школи є певні недоліки: потребує подальшого розвитку робота зі шкільного самоврядування; робота над створенням стенду «Герої АТО»; робота певних класних керівників має формальний характер, є необхідним поширення мережі гуртків та їх якісна робота, недостатньо ведеться робота зі створення бази методичних матеріалів, розроблених класними керівниками. Проте у роботі школи були і недоліки та невирішені проблеми: - недостатня увага приділялась формуванню загально-навчальних умінь і навичок учнів; - послаблений зв'язок окремих класних керівників з батьками та упущення в педагогічному всеобучі батьків; - окремі вчителі частину уроків та позакласних заходів, традиційних свят проводять на недостатньому методичному та організаційно-педагогічному рівні; - потребує вдосконалення роботи з попередження дитячого травматизму. Аналізуючи досягнуте педагогічним колективом за 2015-2016 н.р., враховуючи допущені недоліки, педагогічний колектив школи в наступному 2016 – 2017 н. р. буде працювати над такими питаннями: - удосконалення системи роботи з обдарованими дітьми; - запобігання травматизму серед учнів школи; - запобігання правопорушенням та негативним проявам серед неповнолітніх; - розвиток національно-патріотичного виховання учнів; - продовжувати роботу по формуванню в учнів національної свідомості, розвивати духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культури, розвивати індивідуальні здібності, таланти. Зауваження та пропозиції в організації виховної роботи: 1. Заступнику директора з виховної роботи: - контролювати якість викладання уроків фізичного виховання з метою дотримання правил з ТБ. - ширше залучати медичних працівників до профілактичної роботи серед школярів. 2. Класним керівникам: - продовжувати роботу з питань техніки безпеки та профілактики дитячого травматизму; - у класних журналах та щоденниках учнів регулярно відображати роботу з профілактики дитячого травматизму; - проводити аналіз стану правового виховання і намічати конкретні шляхи їх усунення; - не допускати формального підходу до проведення обліку учнів девіантної поведінки; - посилити роботу із соціально неспроможними сім’ями; - активно залучати до роботи гуртків учнів девіантної поведінки; - вжити заходів щодо посилення контролю за відвідуванням учнями школи; - проводити бесіди на морально-правову тематику серед учнів 5-11 класів; - не допускати формального підходу до пропусків школи учнями без поважних причин, доповідати адміністрації школи кожної п’ятниці тижня про кількість учнів, які пропустили школу без поважних причин. КІЛЬКІСНІ ПОКАЗНИКИ учнів Косівської ЗШ, які перебувають на внутрішкільному обліку Судячи по діаграмі, зрушення у питанні виховної роботи очевидні. Можна вказати на достатність та систематичність у питанні організації класного та загальношкільного учнівського самоврядування. Можна говорити про те, що за попередній навчальний рік воно позбавилося яскраво виражених рис формалізму та зарегламентованості. Саме тому в наступному навчальному році перед педагогами школи постає питання щодо закріплення ефективних форм реалізації формування учнівського самоврядування на усіх рівнях, створення дієвих форм співпраці учнівського та педагогічного колективів. ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ Одним із ключових завдань школи є збереження та зміцнення здоров’я дитини, всебічна підтримка здорового способу життя. Ця проблема вирішується за рахунок годин фізичного виховання, основ здоров’ я, Тижнів збереження життя та здоров’я, програми тренінгового курсу «Захисти себе від ВІЛ». Стан збереження життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу зазначений у діаграмі. СТАН ТРАВМАТИЗМУ Перспективні завдання школи на новий навчальний рік: • забезпечення виконання законів України; • реалізація комплексних, цільових, освітніх районних та обласних програм; • створення комфортних умов для навчання та виховання учнів; • забезпечення оптимальних умов для підвищення кваліфікаційного та фахового рівня учителів; Пріоритетні напрямки роботи школи; • використання традиційних, нестандартних систем і методик навчання, педагогічних технологій; • робота над удосконаленням уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя і учня; • цілеспрямована спільна робота педагогічного колективу над підвищенням рівня навчальних досягнень учнів; • робота зі здібними та обдарованими учнями, підготовка їх до олімпіад, конкурсів різного рівня; • реалізація системи моніторингових досліджень учнівського та педагогічного колективів; • реалізація системи внутрішньо шкільного контролю на основі управлінських рішень; • розвиток матеріально-технічної бази школи; • відродження та пропаганда національних традицій - пріоритет сімейно-громадянського виховання; • активізація роботи щодо виховання громадської свідомості учнів, шкільного самоврядування, формування патріотизму, громадянських і конституційних обов’язків, поваги до державних символів України, національних ідей; • підвищення рівня професіоналізму учнів та участі їх у виховних заходах школи, району, області. Очікувані результати; • підвищення якості освіти, удосконалення системи управління та контролю за НВП; • покращення навчальних досягнень учнів; • адаптація учнів у школі під час переходу на новий зміст навчання; • створення безпечних умов праці та навчання; • реалізація нормативних вимог щодо матеріальної бази школи; • виховання особистості, яка здатна жити в новому суспільстві; • зменшення кількості учнів, схильних до девіантної поведінки; • активна життєва позиція учнів.
Переглядів: 56 | Додав: Вчитель | Теги: аналіз роботи школи, Косівська ЗШ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Точний час
Календар
«  Червень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Нове на сайті

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів © 2016
Конструктор сайтів - uCoz