Матеріали учасника І туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року 2013" номінація інформатика - Конспекти уроків - Інформатика - Вчителям - Сайт Косівської ЗШ І-ІІІ ступенів Олександрійського р-н
Неділя, 04.12.2016, 00:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Второе меню
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74
Школа на порталах
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Стоп Радон
Каталог свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Вчителям

Головна » Статті » Інформатика » Конспекти уроків

Матеріали учасника І туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року 2013" номінація інформатика

Конспект уроку. Інформатика 9 клас

Урок № ____                                             Дата_______

 

Тема уроку:  Архівування та розархівування даних

 

Мета уроку:

- допомогти учням отримати уявлення про архівацію файлів;

- навчити архівувати, додавати файли до створених архівів, розпаковувати файли, створювати саморозпаковувальні архіви; самостійно досліджувати і  узагальнювати власні спостереження та експериментально отримані результати;

- дати основні поняття, необхідні для грамотної роботи на комп’ютері;

- виховувати інформаційну культуру, увагу;

- розвивати пізнавальні інтереси, навички роботи на комп’ютері, уміння слухати, уміння працювати в парі.

Обладнання:

Архіватор WinRAR, презентація, паперові інструкції до роботи; мультимедійний проектор, екран.

 Хід уроку

І.  Організаційний момент.

Привітання;

Перевірка присутніх.

ІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.

– Обговоримо таку ситуацію: ви хочете записати улюблену комп’ютерну гру на компакт-диск, але вона не поміщається. Що робити?

В результаті міркувань, учні приходять до висновку про необхідність стиснення її так, щоб вона займала менше місця.

– Так. Необхідно стиснути дані. Найпростіше це зробити за допомогою програм, які називаються архіваторами.

Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтесь:

> Для чого та як створюють архіви?

> Як отримати дані, що були розміщені в архіві?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
–  Пропоную дізнатися, як же називається процес стиснення даних, розв’язавши кросворд.

1. Службові комп’ютерні програми, які призначені для захисту даних і пристроїв комп’ютера від шкідливих програм. (Антивірусні)

2. Назва міста і вірусу. (Чорнобиль)

3. Черв’яки комп’ютерних мереж: інша назва. (Хробаки)

4. Програми, які знешкоджують віруси, а при неможливості знешкодження можуть видаляти заражені об’єкти або розташовувати їх у спеціальних папках. (Лікарі)

5. Програми, що аналізують обмін даними комп’ютера користувача з іншими комп’ютерами в мережі. (Блокувальники)

6. Поліморфні віруси: інша назва. (Мутанти)

7. Узагальнена назва всіх видів шкідливих комп’ютерних програм. (Вірус)

8. Віруси, що розміщують свої копії у складі файлів різного типу. (Файлові)

9. Ці програми постійно знаходяться в оперативній пам’яті комп’ютера з моменту завантаження операційної системи, а також  це – пристрій виведення  даних у множині. (Монітори)

10. Інша назва програм-детекторів, а також  це – пристрій введення  даних у множині. (Сканери)

11. Програми, що добре маскуються під корисні програмні продукти. (Троянські)

Ключове слово – архівування.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Архіватори – це спеціальні програми, які стискають дані для компактного їх зберігання.

Слайд 1

Стискання – це таке кодування інформації, при якому закодований варіант займає менше дискової пам’яті, ніж початковий. Процес стискання, як ми з’ясували, називають також архівуванням.

Отже, для чого застосовують архівування даних?

(Учні відповідають)

Слайд 2

Так, правильно. Архівування застосовують для зменшення обсягу даних. Подивіться на малюнок, як він зрозуміло пояснює цей процес.

·        зменшити місце, яке займають файли на диску

·        створити резервну копію даних (на CD, DVD)

·        зменшити об'єм даних, які передаються через Інтернет

·        об'єднати групу файлів в один архів

·        зашифрувати дані з паролем

Слайд 3 Чому можна стиснути дані?

Пояснення способу стиснення даних на прикладі малюнка

Слайд 4 Огляд основних типів файлів які добре стискаються або погано.

– Найпопулярнішими для Windows є архіватори WinZIP та WinRAR. Розглянемо слідуючу таблицю:

(учні порівнюють формати  ZIP та RAR)

– А тепер розглянемо приклад:

Об’єм файлу до стискання 284 МБ (298 502 392 байт). Після стискання, використовуючи архіватори WinZIP та WinRAR, я отримала такі результати. Проаналізуємо їх.

(діти аналізують таблицю)

Далі вчитель пояснює, як працювати з архіваторами на прикладі програми WinRAR. (кожен свій  крок  вчитель коментує і показує учням, виводячи зображення на мультимедійну дошку)

– Запускаємо програму WinRAR. Для цього натискаємо послідовно:

Пуск -> Програми -> WinRAR ->  WinRAR

Перед вами з’явиться вікно програми, де:

Слайд 5 Огляд вікна програми WinRAR


1 – рядок заголовку;

2 – меню;

3 – панель інструментів;

4 – файлове вікно;

5 – рядок стану.  

Так як основна задача програми WinRAR – це створення та розпакування архівів, додавання вмісту архіву,  то зупинимось на цих пунктах більш детально.

Створення архіву.

·        У вікні програми потрібно перейти до папки, в якій розміщено файли (папки), призначені для архівації.

·        Далі виділити об’єкти, які підлягають архівації. Це можна зробити лівою кнопкою миші при натиснутій клавіші Ctrl  або  Shift (залежно від розташування у списку об’єктів, що виділяються).

·        Слайд 6

·        Клацнути по кнопці <Добавить> на панелі інструментів. З’явиться діалогове вікно <Имя и параметры архива>. Цей діалог можна також викликати з меню <Команды>, в якому потрібно вибрати команду <Добавить файлы в архив> або натисканням комбінації клавіш Alt+A. Введіть ім’я архіву або підтвердіть ім’я, запропоноване за замовчуванням.

·         Вибрати формат нового архіву (RAR або ZIP). Вказати метод стискання та розмір тому, а за допомогою перемикачів та прапорців – інші параметри архівації.

·         Натиснути кнопку <OK>.

У процесі архівації на екрані відображається діалог зі статистикою процесу.


Архів створено.

Додавання файлів до архіву.

Для цього потрібно виділити  у вікні WinRAR об’єкти, які необхідно додати до архіву, клацнути по кнопці <Добавить> на панелі інструментів. У діалозі, який з’явиться, в полі <Архив> потрібно задати ім’я архіву (до якого додаватимуться об’єкти) або скористатися кнопкою <Обзор> для вибору імені архіву. Натискаємо <ОК>. Нові об’єкти будуть добавлені до вказаного архіву.

Розпакування з архіву.

Слайд 7

Для розпакування файлів (папок) потрібно їх виділити і натиснути кнопку <Извлечь>  на панелі інструментів (або Команды  Извлечь файлы из архива, або натиснути комбінацію клавіш <Ait+E>). При цьому розархівовані файли потраплять до тієї самої папки, у якій розміщено архів. Якщо потрібно розпакувати файли до іншої папки, то потрібно клацнути на кнопку <Извлечь в…> на панелі інструментів, в діалозі <Путь и параметры извлечения> вкажіть цільову папку й натисніть кнопку <OK>.

Створення SFX-архіву.

Слайд 8

Саморозпаковувальний архів – це архів, до якого приєднано виконуваний модуль.

Цей модуль дозволяє добувати файли простим запуском архіву, як звичайної програми. Користуватись SFX-архівом зручно у тих випадках, коли потрібно комусь передати архів, але ви не впевнені, що у адресата є відповідний архіватор для розпакування цього архіву.

Для створення SFX-архіву потрібно у діалоговому вікні <Имя и параметры архива> встановити прапорець <Создать SFX-архив> і далі клацнути по кнопці <OK>.

Отримаємо виконуваний ехе-файл.

Якщо потрібно створити SFX-архів з існуючого архіву, увійдіть у нього і натисніть кнопку <SFX >.

Слайд 9

Вчитель завершує пояснення і пропонує учням практично закріпити теоретичний матеріал уроку. При виконанні практичної роботи скористатися методичними вказівками до її виконання .  Вчитель обов’язково наголошує на дотриманні правил з ТБ.

Слайд 10

V. Закріплення  матеріалу.

Виконання практичної роботи за компютером

VІ Оцінювання

  а. Звіти практичної роботи

  б. Тестування: програма Test 2W (виконати тест 9 клас «Тест Програма архіватор.ats»)

VII. Підсумок уроку.

VIII. Повідомлення домашнього завдання.

 

1.     Розділ 4, пункт 4.2, пит. 7, 8  на стор. 142
за Ривкінд Й. Я., Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько; за заг. Ред. Згурського М. З., Інформатика: 9 кл. : підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2009.

2.     Контрольні запитання до практичної роботи.

– Урок закінчено. До побачення.

(Повний конспект уроку скачати)

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Admin (08.02.2013) | Автор: Лелека М. М. E
Переглядів: 565 | Теги: матеріали, року, конкурс, архіватор, конспект, учитель | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Косівська ЗШ І-ІІІ ступенів © 2016
Конструктор сайтів - uCoz